مهم‌ترین کاربردهای U1
به وبلاگ جامع فناوری و موبایل های هوشمند خوش آمدید.
تاریخ : چهار شنبه 14 خرداد 1399
نویسنده : گروه برنامه نویسی اینفوجاب

به اعتقاد رومله، آنچه U1 را به کاندیدای اصلی استفاده در فناوری واقعیت افزوده تبدیل می‌کند، توانایی بالای این تراشه در نگاشت یا mapping است. به گفته وی، با استفاده از تراشه U1، تنها در عرض چند دقیقه می‌توان نقشه‌ای مفید و کاربردی از هر محیط بسته‌ای را برای واقعیت‌های افزوده، مجازی و ترکیبی تهیه کرد. رومله همچنین به پتنتی از اپل اشاره می‌کند که در آن قابلیتی تحت عنوان "ژست‌های حرکتی ویژه" یا special gestures توصیف شده است. در تصویری که از این پتنت ارائه شده، یک دیوایس پوشیدنی روی هریک از دو دست قرار می‌گیرد و بدین‌ترتیب امکان دنبال کردن و تفسیر حرکت‌های مختلف دست از این طریق فراهم می‌آید.                                    

تا به اینجا، شاید از خود بپرسید چرا با وجود چنین قابلیت‌های متنوعی، اپل در هنگام رونمایی از آیفون‌های سری 11، درباره U1 سکوت کرد. در پاسخ به این سؤال باید بگوییم بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اپل منتظر آن است تا دیوایس جدیدش – که طبق شایعات، قابلیت ردیابی اقلام شخصی را دارد – رسما در سال 2019 معرفی شود. بسیاری از سایت‌های حوزه فناوری، در iOS 13 ارجاع به سیستمی را یافته‌اند که احتمالا Apple Tags نام دارد. به احتمال زیاد، این سیستم عملکردی شبیه Tile دارد، با این تفاوت که سازوکار آن بر اساس فناوری UWB است، نه بلوتوث. این بدان معناست که کاربر یک تگ را به یک شیء گرانبها ضمیمه می‌کند و در صورتی که این شیء از محدوده کاربر یا آیفون او خارج شود، به کاربر هشدار داده می‌شود. به این ترتیب، اگر در آینده تمام محصولات اپل یک تراشه U1 در دل خود داشته باشند، امکان مفقود یا سرقت شدن آنها به حداقل می‌رسد.

به گفته فی‌باس، به طریق مشابه، می‌توان از این تگ‌ها برای ردیابی و زیر نظر داشتن فعالیت افراد سالمند، ناتوان و یا حتی حیوانات خانگی بهره جست. علاوه‌ بر پیدا کردن اشیاء گمشده، از این قابلیت می‌توان برای مکان‌یابی اشیاء محیط نیز کمک گرفت. یک نمونه از این کاربرد، پیدا کردن یک محصول در فروشگاهی بزرگ است. برای این کار، کافی‌ست نام کالای موردنظر را تایپ کرده و یا آن را از Siri درخواست کنید تا بلافاصله به سمت آن هدایت شوید. جالب است بدانید برخی خودروسازان بزرگ (مثل فولکس‌واگن و NXP) نیز برای امنیت بیشتر به فناوری UWB روی آورده‌اند.

برای یک لحظه تصور کنید تماس دیوایس‌های هوشمندی که در حال حاضر از آنها استفاده می‌کنید، دارای تراشه U1 هستند. در چنین صورتی، تمام این وسایل به‌راحتی با هم کار کرده و منزلی هوشمند متناسب با نیازهای شما را با نور و دمای ایده‌آل فراهم می‌کنند. در هنگام خرید، اقلام موردنیاز بی‌دردسر پیدا شده و پرداخت خیلی راحت با Apple Pay انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، بسیاری از کاربردهای ذکر شده برای تراشه U1، در حال حاضر در حد گمانه‌زنی‌ست. اما همین گمانه‌زنی‌ها نیز بر مبنای اظهارات گذشته اپل و پتنت‌های این شرکت عنوان شده است. از طرفی، تجهیز تمامی دیوایس‌های اپل به تراشه U1 به گذشت زمان نیاز دارد. از طرف دیگر، این کار مستلزم همکاری اپل با سایر تولیدکنندگان در صنایع دیگر است.



|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
موضوعات مرتبط: اخبار فناوری , ,
برچسب‌ها: تراشه U1 ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ جامع فناوری و موبایل های هوشمند خوش آمدید.